pondelok 21. mája 2012

Zeleninová polievka na dva krát

Mám jednú výhodu. Bývam cez cestu od trhu. Takže sa tam ukážem denne aspoň raz. Cestou domov som si povedal že by sa zišla voľaka dobrá jarná polievka. Zastavil som sa na trhu nakúpil všetkej koreňovej zeleniny ktorá tam bola.

Prišiel som domov. Prichystal veký hrniec s vodou, naložil tam očistenú nakrájanu na štvrtky zeleninu a dal variť. Mrkva, petržel, celer, po kúskoch brokolice, karfiolu, uhorky, papriky, paradajka, kel, cibula, hrášok, 2 ks póru. Osolil pridal celé čierne korenie.

A teraz niečo pre náš organizmus. Túto múdrosť som vyčítal v knihách o liečivých praktikách zeleniny. Keďže som sa týmto aktivitam voľakedy venoval, tak viem čo to všetko s organizmom môže urobiť a ako to pomáha. Keď začala zelenina vo vode vrieť, odstopol som si 12 minút ale presne. Problém nášho organizmu je že je celý prekyselený a keď si dáme tento 12 minútový vývar a vypijeme ho tak teply ako znesieme, pomôžeme nášmu organizmu lebo mu dodáme zásadité prvky. A keďže su už horúčavy tak nas to aj pekne ochladí.

Tak a prvá časť využitia vývaru je naplnená. Ďalej necháme polievku variť asi hodinu. Pred koncom varenia si prichystáme detskú krupicu, oddelíme žĺtko od bielka, ktoré pomiešame s krupicou. Bielok vyšlaháme a primiešame do zmesy, ktorú trošku prisolime. Necháme chvíľu odležať. Komu nevadí sodabikarbóna tak tiež štipku.

Keď je polievka hotová scedíme zeleninu a do litra vriaceho vývaru na šporáku postupne dávame na kávovej lyžici zmes s krupicou. Krupicové halušky nabobtnajú jemne miešame a keď plavu na povrchu tak polievku odstavíme a podávame.

Zeleninu môžme pridať k polievke alebo ju odložíme na zajtra a pripravíme zeleninové fašírky.

Keďže sme medzi tým nezabudli uvariť pár zemiakov tak si pór dáme so zemiakmi a polejeme máslom. Vynikajúca lahká večera.

Follow Me on Pinterest pošli na vybrali.sme.sk

0 komentárov:

Zverejnenie komentára